Hoe fijn zou het zijn als jij 100% bezig kan zijn met jouw core business en dat jouw online communicatie op social media geregeld wordt door jouw online rechterhand? 

Je hoeft nooit meer te denken: “Oh, ik moet vandaag nog iets plaatsen op social media! Maar wat? Nou ja, dat doe ik straks wel even.” Maar straks komt niet. Op het moment dat je er weer aan denkt, is je werkdag waarschijnlijk al voorbij en denk je: “Ach, komt morgen wel weer.” Doe je het morgen dan wel echt? 

En weet je dat er ook veel nadelen zitten aan inconsistent berichten plaatsen op social media? Jouw publiek heeft namelijk geen idee wanneer ze iets van je moeten verwachten en ook niet wat ze van je moeten verwachten. Waarom jouw publiek niet weet wat ze van jou moeten verwachten? Dat komt doordat je je elke dag afvraagt wat je moet plaatsen en social media er ‘even’ bij doet. Social media werkt alleen voor bedrijven als ze gebruik maken van een ijzersterke strategie. 

Een ijzersterke strategie bestaat voor mij onder andere uit een heldere lange termijn doelstelling. Natuurlijk wil jij klanten halen uit social media, maar social media heet niet voor niets social media. Als social media commercieel was ingesteld, dan had het wel koopjes media geheten. Dus stel mij nooit de vraag: “Hoe verkoop ik morgen meer via social media?” Ik zal je altijd terug op je plek zetten met dat er andere zaken aan vooraf gaan. Want waarom verkoop jij nu nog niet genoeg? Waar ligt dat aan? Heb je misschien nog niet genoeg naamsbekendheid?

Zodra volledig duidelijk is waar jouw onderliggende kink in de kabel zit, gaan we kijken naar hoe we die doelstelling samen gaan behalen. Wat is het verhaal van jouw bedrijf en hoe wordt die doorvertaald naar fantastische content op social media?

“Fantastische content is content die volledig past bij het bedrijf (qua schrijfstijl en huisstijl), die past bij de social media strategie en die aansluit op de doelgroep.”

Hoe ga ik te werk?

Ik kom graag bij je langs! 

Als jij geïnteresseerd bent in mijn diensten, dan kom ik graag bij je langs om een kopje koffie te drinken! Zo leren we elkaar kennen en kan jij ervaren hoe ik in het echt ben. En vice versa. 😉  Ik wil graag alles weten over jouw mooie bedrijf en doordat ik bij jou langskom, heb ik er direct een beeld bij. 

Daarna gaan we in op jouw vraagstuk. Waar zou jij mijn hulp bij kunnen gebruiken? Mijn lievelingsvraag is: “Met welk resultaat ben jij extreem tevreden?” Ik zal je dan ook vertellen of ik denk dat ik de juiste persoon ben om jou verder te helpen.

Heb je er een goed gevoel bij na onze eerste afspraak? Dan zal ik je met veel plezier een voorstel doen, waarin ik precies uitwerk wat ik voor je ga doen en welk kostenplaatje daar aan hangt. Want ja, voor niks gaat de zon op. Niet waar?

Zeg jij volmondig JA op mijn voorstel? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Nou Mylène, kom maar op met die ijzersterke strategie!

In ons eerste gesprek heb ik jou en jouw bedrijf al goed leren kennen. Hierdoor kan ik na jouw akkoord, direct aan de slag met de basis van de social media strategie. 

In de strategie ga ik uitwerken hoe wij jouw doel gaan behalen. Denk daarbij aan zaken als:

  • Wat is het verhaal van jouw bedrijf?
  • Wie zijn jouw (potentiële) klanten?
  • Via welke kanalen kunnen we die bereiken?
  • Wat voor soort content gaan we plaatsen? 
  • Wat hebben we nodig om deze content te kunnen maken?
  • Welke meetbare doelen gaan we behalen? 

Dit alles zet ik in een overzichtelijk document en daarna ga ik weer met jou in gesprek. Kun jij je vinden in wat ik voor jouw bedrijf heb bedacht? 

Tijd om fantastische content te maken

De strategie staat en ik ga aan de slag met het maken van social media berichten! Via mijn systemen werk ik een volledige contentplanning uit voor de komende periode. Hier kun jij precies zien welke tekst ik wil gaan plaatsen met welk beeldmateriaal. Zo weet je zeker dat er geen berichten worden geplaatst, waar jij niet achter staat. 

Doelen stel je niet voor niets

Social media vraagt om consistentie. Het heeft dus weinig zin om 1 week je social media strategie uit te voeren en dan te roepen dat het niet werkt. Anderzijds wil je niet te lang doorgaan met een strategie die niet werkt. Daarom werk ik met kwartaalrapportages. 

  • Wat gaat goed?
  • Wat kan beter?
  • Zijn de doelen gehaald? Waarom wel/waarom niet? 
  • Zijn er nieuwe trends waar we op in moeten spelen?

Ik kan je namelijk wel in een gesprek vertellen dat het goed gaat, maar ik kan je ook op papier bewijzen waarom het goed gaat. Of wat we anders aan zouden moeten pakken. Zo weet je zeker dat jij je investering eruit haalt. 

“Mylène is iemand waar je op aan kunt. Afspraak is afspraak. Deadline? Mylène is ver voor de deadline klaar. Ze heeft kennis van social media en het beheer hiervan gaat haar uitmuntend goed af. Ze schrijft nette, fijn leesbare content en maakt social content waar je blij en geïnspireerd van wordt. Het is super fijn om met Mylène samen te werken.”

Ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?