06-53226698
info@mylenebouwman.nl

Moet ik social media wel inzetten?

Moet ik social media wel inzetten?

Je gaat een bedrijf starten of hebt net een bedrijf gestart. Daar komt ontzettend veel bij kijken. Een ding daarvan is: hoe ga jij jouw klant bereiken? Dan denk je misschien aan social media. Maar ik kan me voorstellen dat je geen tijd hebt voor social media of dat je niet zo goed weet hoe je het in moet zetten. Het kan zelfs zo zijn dat je je afvraagt of je er überhaupt gebruik van moet maken.

“Moet ik social media inzetten?” JA, JA, JA!

Oké, nu je dat weet zal ik je uitleggen waarom.

1. Gemakkelijk in contact komen met jouw doelgroep

Social media is dé manier om in contact te komen met jouw doelgroep en jouw klanten op de hoogte te houden. Bovendien hoeft het je niet veel te kosten, behalve tijd en eventueel wat geld voor adverteren. Maar deze bedragen zijn aanzienlijk lager dan andere manieren van adverteren. Met de advertenties op social media kun je ook heel specifiek jouw doelgroep bereiken door bijvoorbeeld te selecteren op een bepaalde leeftijd, woonplaats of interesses. Als je linkjes in jouw updates op de juiste manier inzet, door bijvoorbeeld jouw nieuwe website/blog/video te delen, lok je de klant gemakkelijk naar jouw website. En hoe populairder jouw website wordt, hoe beter voor de resultaten in zoekmachines.

2. Social media is extra service voor jouw klant

Online aanwezig zijn is ook een extra service voor jouw klant. De klant kan gemakkelijk even een berichtje sturen via Facebook Messenger of via WhatsApp. Dat is toch net wat makkelijker dan bellen of een uitgebreide mail sturen.

3. Bomvol waardevolle informatie voor jou

Social media is niet alleen een geweldig medium voor jouw klant, maar ook voor jou. Je kunt er ontzettend veel leren over jouw klant, maar ook door jouw klant. Dankzij de statistieken krijg jij een redelijk betrouwbaar beeld van wat jouw klant interessant vindt. En daarnaast heb je ook de mogelijkheid om interactie te creëren en bijvoorbeeld vragen te stellen met behulp van een poll op Facebook of Instagram. De klant voelt zich verbonden met jou en jij krijgt waardevolle informatie. Wat wil je nog meer?

4. De manier om jezelf op een laagdrempelige manier te profileren

Op internet kun jij jezelf neerzetten zoals jij dat wil. Foto’s die jij mooi vindt en met de manier van schrijven die jij fijn vindt. Social media draagt absoluut bij aan jouw imago en naamsbekendheid. Ook kun jij jouw expertstatus overbrengen door te laten zien welke kennis jij in huis hebt. Dit kun je relatief eenvoudig doen door bijvoorbeeld je klant tips te geven in een blog.

Als je nog niet overtuigd was van social media, dan hoop ik dat je dat nu wel bent. En wat als je wel heel graag social media in wil zetten, maar geen tijd hebt? Of als social media niet helemaal jouw ding is? Schakel hulp in! Het is zonde om deze geweldige kansen te laten liggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *