Als er iemand goede podcastafleveringen maakt, dan is het Thijs Lindhout wel met zijn podcast de 100% Inspiratie Podcast. Hij heeft niet alleen een fijne interviewstem om naar te luisteren, maar hij weet ook het optimale uit zijn gasten te halen. Toen zijn boek ‘Hoe de fuck vind ik geluk?’ uitkwam, moest ik deze natuurlijk hebben.

Thijs omschrijft het zelf als een zelfhulpboek, ook voor mensen die een hekel hebben aan zelfhulp. Een boek opgedeeld in vier delen met concrete voorbeelden en tips uit zijn eigen leven.

Dromen

In het boek kom je meteen al een fijne quote tegen van de welbekende Remco Claassen: “Als je geen plan maakt voor je eigen leven, word je ingezet in andermans plannen.” Dit laat al zien dat het heel belangrijk is om te kijken waar je zelf plezier uithaalt en wat je graag zou willen bereiken in het leven. In dit deel deelt Thijs o.a. een fijne opdracht, de Boomstamoefening, hierbij ga je aan de slag met het ontdekken wat jou allemaal blij maakt. Denk bijvoorbeeld aan vragen als: “Bij welke activiteiten lijkt de tijd vanzelf te gaan?” en “Waar laad ik van op?”.

Mindset

Een essentieel onderdeel van je gelukkig voelen, is mindset. Je hebt er vast al eens eerder over gehoord, want welke coach, therapeut of spiritueel persoon heeft het er niet over? Maar goed, het is wel belangrijk. Thijs maakt het praktisch en geef antwoord op drie hoofdvragen:

• Wat wordt bedoeld met mindset? En welke invloed heeft mindset op geluk?
  • Kun je jezelf trainen om flexibel om te gaan met tegenslagen?
  • Is het mogelijk om gelukkig te zijn, ongeacht de omstandigheden?

Als tipje van de sluier, je vindt er onder andere Thijs zijn eigen quote terug: “Gebruik je tegenslagen om te zeiken, dan heb je een moeilijk leven. Gebruik je tegenslagen om te groeien, dan heb je een makkelijk leven.”

Liefde

Mensen hebben behoefte aan liefde krijgen en willen liefde geven. Dus ook dit deel kon niet ontbreken in het boek van Thijs Lindhout. In dit stuk gaat Thijs in op de rol van liefde en je gelukkig voelen. Het is immers niet de bedoeling dat je afhankelijk wordt van een ander. Het gaat daarom ook voor een groot deel over zelfliefde en daarnaast jouw liefde voor anderen. Met onder andere inspiratie vanuit 365 dagen succesvol: “Er is geen status quo in een relatie. Je bent of aan het investeren, of aan het vertrekken.”

Verbinding

Het allerbelangrijkste punt van Thijs blijft: je vindt geluk door in verbinding te zijn met je zelf. Alle andere delen in het boek liggen hieraan ten grondslag. Heel simpel en toch zo ingewikkeld. Daarom is het boek een nuchtere en praktische kijk op je gelukkig voelen. En daarmee zeker een aanrader voor iedereen die positiever in het leven wil staan, maar het niet zo heeft op zweverig gedoe.

Wil je ‘Hoe de fuck vind ik geluk?’ bestellen? Dat kan eenvoudig hier via Bol.com. For your info: ik ben affiliate partner bij Bol.com. Wanneer je via deze link het boek bestelt (of iets anders!) registreert Bol.com dat je via mij op de website bent gekomen. Als bedankje krijg ik een klein percentage van jouw bestelling. Dit kost jouw niets extra’s en je helpt mij een klein beetje. 😉

Tot slot: heb jij ‘Hoe de fuck vind ik geluk?’ al gelezen of wil je het gaan lezen? Ik ben benieuwd wat je van het boek vindt! Of heb je toevallig een ander boek in mind, waarvan je het leuk zou vinden als ik er een recensie over schrijf? Laat het me dan ook gerust weten onder dit artikel.