Eén van mijn klanten vroeg mij laatst of ik geloof in LinkedIn voor bedrijven. Nu geloof ik zeker in LinkedIn, maar het is wel lastig om mensen naar jouw bedrijfspagina te krijgen. Daarom geef ik je in deze blog een paar tips om meer uit jouw LinkedIn-profiel te halen.

Maak een bedrijfsaccount voor de vermelding op je persoonlijke profiel

Als je op LinkedIn zit, dan weet je dat je daar jouw functie en ervaring kan toevoegen. Een van de gevraagde dingen is dan het bedrijf. En hoe mooi is het als je daar het logo van jouw eigen bedrijf kunt laten zien? Maak dus zeker een bedrijfsaccount aan, alleen al om daar jouw logo te laten zien.

Voorzie jouw bedrijfsaccount van informatie

Het is lastig om mensen naar jouw bedrijfsaccount te krijgen, maar het kan geen kwaad om jouw profiel van informatie te voorzien. Bijvoorbeeld voor het geval dat iemand vanuit jouw persoonlijke profiel doorklikt. Zorg ervoor dat jouw profiel volledig is en voorzien is van algemene informatie, zoals contactgegevens en een globaal beeld van wat je doet. Verder is het natuurlijk ook prima om daar regelmatig een update te plaatsen. Is het in ieder geval up-to-date voor de mensen die je daar wel volgen. Plus als je jouw social media inplant via een tool als Hootsuite, dan zijn het maximaal 2 klikken extra om jouw updates daar ook te delen.

Deel vanuit je persoonlijke profiel

Op je persoonlijke profiel is het veel eenvoudiger om aan connecties te komen en heb je waarschijnlijk ook al een aantal connecties. Hierdoor heb je een groter bereik op jouw persoonlijke profiel. Deel updates over jouw bedrijf dan ook zeker via jouw persoonlijke profiel. Dit kan door de updates van jouw bedrijfsaccount te delen, maar ook door ze gewoon zelf te schrijven op jouw persoonlijke profiel.

Waar is LinkedIn gek op?

Het antwoord is: artikelen en video’s. LinkedIn heeft het tegenwoordig niet meer zo op externe links naar bijvoorbeeld jouw website. Het is daardoor beter om een artikel volledig op LinkedIn te plaatsen. Wil je toch een link plaatsen? Doe dit dan in de eerste reactie onder je bericht. Ook is LinkedIn gek op video, net als ieder ander sociaal netwerk. Verder helpt het om zoveel mogelijk bereik en betrokkenheid te creëren. Dit bevorder je door mensen te taggen in jouw bericht, maar LinkedIn begint ook steeds meer te reageren op hashtags. Probeer dus ook eens wat hashtags te verwerken in jouw berichten!

Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *