06-53226698
info@mylenebouwman.nl

10 social media updates die jij kunt plaatsen

10 social media updates die jij kunt plaatsen

Oef, wat kan het lastig zijn om te bedenken wat je vandaag weer eens op social media moet plaatsen. Elke dag weer origineel zijn, is best ingewikkeld. Daarom heb ik 10 social media updates voor je bedacht, voor als je even geen inspiratie hebt en niet meer weet wat je moet plaatsen.

1. Deel trends uit jouw branche

Schrijf een kort stukje over de ontwikkelingen uit jouw branche en speel in op trends. Of deel een interessant artikel. Let hierbij wel op dat je zelf een begeleidende tekst schrijft en dat het artikel ook interessant is voor jouw volgers. Zo blijf je zelf op de hoogte én zien jouw klanten dat ook! Een win-win situatie.

2. Giet content in verschillende vormen

Je hebt misschien wel een onderwerp waar je wat over wil delen. Dat kun je op verschillende manieren doen. Bijvoorbeeld in de vorm van een poll, met een video of een quote. Zo kun je 1 onderwerp vaker voorbij laten komen zonder dat het saai wordt.

3. Laat je volgers meegenieten achter de schermen

Deel een kijkje achter de schermen, zo simpel kan social media zijn. Het is altijd leuk om te zien waar je mee bezig bent en een kijkje te kunnen nemen in de keuken. Of doe een toffe aankondiging dat er een nieuw product of dienst aankomt!

4. Ga bloggen of vloggen

Je hebt verschillende vormen van content. Veel mensen bloggen of vloggen. Bij bloggen gaat het eigenlijk om het schrijven van berichten waarbij je bijvoorbeeld kennis of een ervaring deelt. Bij vloggen gaat het om het maken van video’s die dezelfde invulling kunnen hebben. Vervolgens kun je de (link van de) blog of vlog delen op social media.

5. Deel jouw proces

Laat je volgers zien waar je mee bezig bent door jouw proces, inzichten en prestaties te delen op social media. Het kan al heel simpel door elke week eens na te denken over wat je gedaan hebt of geleerd hebt, maar ook door bijvoorbeeld een jubileum te delen.

6. Have fun online!

Social media staat ook in het teken van fun. Het hoeft, ook voor jouw bedrijf, niet altijd hoogstaande literatuur te zijn. Deel een grapje of maak eens gebruik van grappige filmpjes die bij jouw bedrijf passen. Vermaak jouw volgers en ze zullen het nog leuker vinden om jou te volgen.

7. Show happy customers op social media

Deel een review van een klant op social media. We vinden het fijn om te horen wat een ander van het product vindt en we horen graag meningen van anderen. Zo hoeven jouw volgers zelf niet te zoeken naar jouw reviews en maak jij jezelf zichtbaar. Ook leuk om dit te verwerken in een blog of filmpje en dit te delen op social media!

8. Gebruik het internet als inspiratie

Laat je inspireren door het internet. Het internet staat bomvol met inspiratie. Zonde om daar geen gebruik van te maken! Zoek bijvoorbeeld zelf eens op onderwerpen waar jij je mee bezighoudt. Kijk welke vragen er op het internet gesteld worden en speel daarop in. Wat voor vragen worden veel gesteld? Of welk nieuws speelt er? Hoe kun jij hierop inspelen? Google jij wel eens voor inspiratie voor jouw social media updates?

9. Speel in op feestdagen

Speel ook op social media in op feestdagen of andere speciale dagen die interessant zijn voor jouw vakgebied of doelgroep. Denk hierbij aan dagen als internationale vrouwendag, dag van het internet en meer. Op internet heb je hele overzichten staan. Altijd leuk om jouw volgers te laten zien dat je aan ze denkt.

10. Vraag jouw volgers om hun mening

Ook super leuk om te doen: deel eens een poll via Facebook of Instagram Stories! Op deze manier kun je jouw volgers om hun mening vragen. Hier betrek je jouw volgers bij jouw merk én je krijgt handige inzichten en nieuwe inspiratie. Een win-win!

En nu we toch zo lekker bezig zijn, deel ik ook nog even een 11e idee met je:

BONUS 11. Deel veelgestelde vragen

Hoe zorg je nu voor berichten die echt van toegevoegde waarde zijn voor je klant? De gouden tip: denk eens na (of check b.v. je mailbox eens) over welke vragen jouw klanten aan je stellen. De kans is groot dat jouw toekomstige klant ook met dit soort vragen zit. Je helpt mensen verder en je laat zien dat je de kennis in huis hebt.

Zo, nu kun jij hopelijk weer even vooruit met het delen van content!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *